فروشگاه اینترنتی حوالی

«حوالی» مجله‌ای است دربارۀ آدم‌ها و محیط اطرافشان. محیط اطراف می‌تواند شهر، خانه یا مقیاس‌های کوچک‌تر و بزرگ‌تر از این‌ها باشد. در هر شمارۀ حوالی، یک فضا محوریت دارد و تمام محتواها، حولِ همان عنصر فضایی تولید می‌شوند.

حوالی، از فضای زندگی آدم‌ها می‌گوید. فضایی که زنده است، و با آدم‌ها ساخته می‌شود. بر ما تاثیر می‌گذارد و از ما تاثیر می‌پذیرد. فضایی که حاصل دیدن، شنیدن و تجربه کردن است. این مجله می‌خواهد، حوالی هرکسی جای بهتری برای زندگی کردن باشد. حوالی تا امروز 6 شماره با موضوع: ترمینال، قبرستان، باشگاه و ورزشگاه، پل، خوابگاه، بیمارستان و یک ویژه‌نامه برای سال 98 منتشر کرده است. چهار شماره از این شش شماره به کمک کراودفاندینگ جمع‌سپاری شده. سایت مجلۀ حوالی که در آن کمپین‌های کراودفاندینگ مجله و فروشگاه اینترنتی آن فعال است، توسط تیم ما طراحی شده و پشتیبانی و به‌روزرسانی می‌شود.

سایت حوالی، یک فروشگاه اینترنتی معمولی نیست. این سایت، در ظاهر، مانند هرفروشگاه اینترنتی دیگری عمل می‌کند و در آن شماره‌های منتشر شدۀ این مجله به مخاطبان عرضه می‌شود. علاوه براین، گردانندگان مجله برای تامین هزینه‌های تولید، برای هر شماره، پیش از انتشار در قالب کمپین‌های کراودفاندینگِ پاداش‌محور مجله را پیش‌فروش می‌کنند. با تحقق اهداف کمپین و حمایت مخاطبان، مجله راهی چاپخانه می‌شود و بعد از انتشار افراد حامی کمپین کراودفاندینگ از اولین دریافت‌کنندگان مجله خواهند بود.

کمپین‌هایی که مخاطبان این مجله تا امروز از آن استقبال کرده‌اند و هرشماره تعداد نفرات بیشتری به صف حامیان آن پیوسته‌اند. طراحی و پشتیبانی فنی این کمپین از اصلی‌ترین چالش‌های ما بوده که البته تا امروز سربلند از آن بیرون آمده‌ایم.

بالا رفتن رتبه سایت در نتایج جست و جوی گوگل دغدغۀ دیگر گردانندگان مجلۀ حوالی بود. سایت این مجله بعد از انتشار سه شماره از آن راه‌اندازی شد. طراحی زیرساخت فنی مبتنی بر سئو کمک کرد تا سایت این مجله در مدت زمان کمتر از یک ماه به صفحۀ اول گوگل در سرچ‌های مرتبط و بعد از دو ماه در جایگاه نخست این صفحه قرار بگیرد. جایگاهی که تا امروز حفظ شده و حالا علاوه بر «مجلۀ حوالی» در سرچ واژۀ «حوالی» نیز جایگاه نخست گوگل را به خود اختصاص داده.

حوالی در یک سالی که صاحب فروشگاه اینترنتی شده توانسته تعداد زیادی از مخاطبانش را جذب فروشگاه اینترنتی خود کند. فروش مستقیم از طریق سایت هم درصد سود خود مجله از فروش را بیشتر می‌کند، هم پول را سریعتر به دست آن‌ها می‌رساند. تا امروز بیش از 20 درصد از فروش مجله از طریق این وبسایت صورت گرفته و همچنین دو کمپین کراودفاندینگ آخر مجله که در خود سایت حوالی راه‌اندازی شد، با همراهی بیش از 800 نفر از مخاطبان مجله به موفقیت رسید.