reaching-to-goals
بازاریابی

بازنگری برای 2021: بهبود فروشگاه اینترنتی و رشد کسب ‌وکار

1399/12/06

خلاصه

سال جدید، بهترین زمان برای بررسی راه‌های بهبود کسب‌وکار شماست. اگر آمادۀ رسیدن به دستاوردهای جدید در سال 2021 هستید، مطمئن شوید که فروشگاه آنلاین شما، در بهترین حالت خودش باشد! از عملکرد گرفته تا امنیت، بازاریابی و بازدهی. در این مطلب، برخی از بهترین روش‌ها برای بهبود عملکرد فروشگاه آنلاینتان در سال جدید را شرح می‌دهیم.

1. ارتباط با مشتریان را بهبود ببخشید

یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM - Customer relationship management) می‌تواند از چندین جهت، مفید باشد. این سیستم، مشتریان و تاریخچۀ آن‌ها را بررسی می‌کند تا بتوانید ایمیل‌های بازاریابی شخصی‌سازی‌شده ارسال کنید و پشتیبانی سریع و دقیقی ارائه دهید. همچنین قابلیت‌های اتوماسیون موجود در بسیاری از CRM ها، می‌تواند باعث بهبود بازدهیتان شود. و این بهبود بازدهی، پس‌انداز و سود بیشتری را برای کسب‌و‌کار شما در پی دارد.

2. درآمد دوره‌ای ایجاد کنید

اشتراک‌ها می‌توانند میانگین ارزش طول عمر مشتری شما را افزایش دهند و پروسۀ خرید را ساده کنند. همچنین، درآمد دوره‌ای به شما این امکان را می‌دهد که مقدار جریان نقدی سایتتان را آسان‌تر از قبل پیش‌بینی کرده و متناسب با آن، مقیاس عملیاتیتان را تعیین کنید. شما حتی می‌توانید این پس-اندازها را از طریق سرمایه‌گذاری‌های جدید یا محصولات بهتر، به مشتریان خود انتقال دهید.

چگونه درآمد دوره‌ای ایجاد کنیم؟ می‌توانید یک سرویس اشتراک ماهانه راه‌اندازی کنید؛ یا به‌طور منظم، موجودی کالاهای پرطرفدارتان را شارژ کنید. اگر محصولات سنتی ارائه نمی‌دهید، می‌توانید عضویت باشگاه‌ها، دوره‌های آموزشی، خدمات پس‌ از فروش حرفه‌ای یا تقریباً هر چیز دیگری که می‌توانید به آن فکر کنید را بفروشید!

3 . وب‌سایت را ایمن کنید

شما انرژی زیادی را روی فروشگاهتان گذاشته‌اید؛ مطمئن شوید که از آن‌ به‌خوبی حفاظت می‌شود! از این گذشته، هزینۀ یک نقص امنیتی برای شما می‌تواند وقت، مشتری و درآمدتان باشد. در اینجا، یک نگاه کلی به برخی از عناصر اساسی‌ای که برای ایمن نگه‌داشتن فروشگاهتان به آن‌ها نیاز خواهید داشت، داریم:

  • یک هاست خوب انتخاب کنید.
  • از افزونه‌های با کیفیت استفاده کنید.
  • رمز عبور‌‌های قوی بگذارید.
  • از حملات فراگیر، جلوگیری کنید
  • وردپرس، تم‌ها و افزونه‌ها را به‌روز کنید.
  • بک‌آپ بگیرید.
  • برای سایتتان گواهی‌نامۀ SSL تهیه کنید.
  • سطوح دسترسی کاربران را دوباره ارزیابی کنید.
  • اسکن‌های امنیتی بگیرید.
  • بر فعالیت‌های سایت، نظارت کنید.
  • فایروال راه‌اندازی کنید.
  • سیستم احراز هویت ایمن داشته باشید.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های کسب‌وکار اینترنتی، امکان پشتیبان‌گیری در لحظه است. به‌جای اینکه از پرونده‌ها و پایگاه دادۀ خود، هر روز، هر هفته و یا هر ماه پشتیبان بگیرید، هر بار که اقدامی انجام می-شود (اضافه‌شدن محصول، سفارش یا ویرایش صفحه) یک نسخه از آن، ذخیره می‌شود. این به این معنی است که حتی اگر سایت شما خراب شود، شما اطلاعات هیچ سفارشی را از دست نخواهید داد.

4. بر تجزیه و تحلیل داده‌ها، مسلط شوید

داده‌ها به شما قدرت شناسایی موضوعات پر طرفدار و فرصت‌هایی را می‌دهند که می‌توانند میزان فروشتان را افزایش دهند و از هدررفتن منابعتان در سال 2021 جلوگیری کنند.

اول از همه، مطمئن شوید که یک حساب Google Analytics روی فروشگاه خود نصب کرده‌اید (این برنامه به شما کمک می‌کند). حتی اگر بلافاصله آمادۀ واردشدن به دنیای اعداد و ارقام نباشید، نصب آن می‌تواند برای شما یا متخصصی که به‌منظور این کار استخدام خواهید کرد، ابزاری باشد برای پیشرفت-های بزرگ در آینده.

به یاد داشته باشید که داده‌ها، کلید تبدیل‌شدن به یک فروشگاه تجارت الکترونیک با عملکرد بسیار خوبند. فقط کمی تلاش در این زمینه می‌تواند باعث سوددهی شما شود! با برنامۀ تحلیلی مناسب، خود را برای موفقیت آماده کنید. شروع این فرایند، کاملاً رایگان است.

5. بازاریابی با ایمیل (ایمیل مارکتینگ)

اگر هنوز سیستم بازاریابی ایمیلی ندارید، یا می‌دانید که برنامه‌های فعلی شما می‌توانند از روشی جدید برای کامل‌ترشدن استفاده کنند، اکنون زمان مناسبی است.

6. میانگین ارزش سفارشات را بالا ببرید

یکی از مؤثرترین راه‌های رشد درآمد، این است که از مشتری‌های فعلی خود در این راستا بهره ببرید. با فروش نسخه‌های ویژۀ محصولات خود، یا پیشنهاد محصولات مشابه و مرتبط به مشتریان، می‌توانید آن‌ها را برای افزودن محصولات به سبد خریدشان ترغیب کنید و میانگین ارزش سفارش‌های فروشگاهتان را افزایش دهید. همچنین، شما یک تجربۀ جذاب‌‌تر و مفیدتر را به مشتریان ارائه خواهید داد. این، یک رابطۀ برد – برد است.

افزونۀ پیشنهاد محصولات، راهی عالی برای از بین‌بردن حدس و گمان، از پروسه‌های پیش‌فروش و فروش جانبی است. الگوریتم هوشمند آن به‌طور خودکار، محصولات خوب را برای جفت‌شدن شناسایی می‌کند و آن‌ها را در زمان مناسب به مشتریان پیشنهاد می‌دهد؛ یا می‌توانید قوانین شخصی خودتان را برای یک تجربۀ کاملاً سفارشی ایجاد کنید.

7. فرایند پرداخت را ساده کنید و رهاشدن سبدهای خرید را کاهش دهید

رهاشدن سبدهای خرید، یک مشکل جدی است. مطالعات، نتایج متفاوتی داشته‌اند؛ اما تا 70 درصد از مردم، خرید خود را کامل نمی‌کنند - و گاهی اوقات این تعداد حتی بیشتر هم می‌شود! تصور کنید بتوانید این میزان را 10 درصد کاهش دهید. این کار چه تأثیری روی درآمد شما خواهد داشت؟

با بهبود روند پرداخت فروشگاه و سرمایه‌گذاری بر روی نکات زیر، می‌توانید این عدد را تا حد ممکن پایین نگه دارید:

  • تعداد مراحلی را که یک نفر برای نهایی‌کردن خرید خود باید طی کند را کاهش دهید.
  • با نمایش نظرات اعضای سایت و یا نشان‌ها و گواهینامه‌هایی که ممکن است از برخی صنایع گرفته‌ باشید، اعتمادبه‌نفس مشتریان را افزایش دهید. اگر جایزه‌ای برنده شده‌اید، آن را نیز به نمایش بگذارید.
  • درگاه‌ پرداخت را شخصی‌سازی کنید تا بهترین تجربه را برای برندتان بسازید.
  • پرداخت تک‌صفحه‌ای و چندین گزینۀ پرداخت متفاوت ارائه دهید.

وقتی نوبت به بازاریابی می‌رسد، مطمئن شوید که برنامۀ ویژه‌ای برای مشتریانی که در حال گشت‌و‌گذار در سایتتان هستند اما سفارش نمی‌دهند، دارید.

امسال را به بهترین سالتان تا کنون تبدیل کنید

به‌عنوان صاحب یک فروشگاه، مهم است که گاهی صبر و تأمل کنید و راجع به پیشرفت کارتان و همچنین اهداف آینده، به‌خوبی فکر کنید. کمی وقت بگذارید و بخش‌ها و فرایندهایی که می‌توانید طی سال آینده بهبود ببخشید را مشخص کنید. اهداف واقع‌گرایانه تعیین کنید و آن‌ها را به واقعیت تبدیل کنید. اطمینان حاصل کنید که در هفت زمینۀ اصلی‌ای که در مورد آن‌ها بحث کردیم، مشکلی نداشته باشید. سپس، به این فکر کنید که امسال چه تغییرات و بهبودهایی در کسب‌وکارتان می‌توانید ایجاد کنید.

پست های مرتبط