در مورد سئو بیشتر بدانید
بهینه‌سازی موتورهای جستجو(SEO)

در مورد سئو بیشتر بدانید

1399/10/11

خلاصه

بهینه‌سازی موتور جستجو، که بیشتر به آن SEO (Search Engine Optimization) می‌گویند، یکی از مهم‌ترین جنبه‌های بازاریابی است. به همین دلیل، اگر می‌خواهید وبسایت یا کسب‌وکار خود را به بازار عرضه کنید، باید بدانید که SEO به چه معناست و قوانین و راه‌های موفقیت در SEO چیست؛ در حالی که حتی یک استراتژی موفق برای SEO وجود ندارد و در طول سالها عملکرد آن در بسیاری از زمینه‌ها به چالش کشیده شده است، دانستن اصول اولیۀ آن برای یک کمپین بازاریابی مؤثر، از اهمیت بالایی برخوردار است.

مقدمه‌ای بر سئو

بهینه‌سازی موتور جستجو، که بیشتر به آن SEO (Search Engine Optimization) می‌گویند، یکی از مهم‌ترین جنبه‌های بازاریابی است. به همین دلیل، اگر می‌خواهید وبسایت یا کسب‌وکار خود را به بازار عرضه کنید، باید بدانید که SEO به چه معناست و قوانین و راه‌های موفقیت در SEO چیست؛ در حالی که حتی یک استراتژی موفق برای SEO وجود ندارد و در طول سالها عملکرد آن در بسیاری از زمینه‌ها به چالش کشیده شده است، دانستن اصول اولیۀ آن برای یک کمپین بازاریابی مؤثر، از اهمیت بالایی برخوردار است. برای اینکه با مفاهیم SEO و تأثیر قابل توجه آن در بازاریابی آشنا شوید، به معرفی SEO در متن زیر توجه کنید. (برای مبتدیان)

سئو چیست؟

SEO به روند ارتقا رتبۀ یک وبسایت در صفحۀ نتایج موتور جستجو اشاره دارد. یک استراتژی عالی SEO، وبسایت شما را در رتبه‌های بالای نتایج صفحۀ جستجوی Google قرار می‌‌دهد؛ بنابراین، احتمال بازدید افراد از سایت شما افزایش پیدا می‌کند. موتورهای جستجو تلاش می‌کنند مرتبط‌ترین نتایج را برای شخصی که جستجو می‌کند، ارائه دهند؛ به طوری که وقتی شخصی عنوان «کیک کوچک» را در اینترنت جستجو می‌کند، اولین چیزی که ظاهر می‌شود یک فروشگاه شیرینی فروشی نیست، بلکه یک نانوایی است که مخصوص کیک‌های کوچک است. به بیان دیگر، SEO کمک می‌کند تا جستجو، مرتبط با کاربر باشد و می‌تواند در هدایت بازدیدکنندگان به سایت شما بسیار مؤثر باشد.

موتورهای جستجو با جستجوی اینترنت کار می‌کنند تا متنی را پیدا کنند که دارای معیارهای خاصی باشد. این متن به عنوان کلمات کلیدی شناخته می‌شود و به مهم‌ترین موضوع(های) وبسایت، شرکت یا محصول اشاره دارد. جستجو در دنیای آنلاین برای یافتن کلمات کلیدی، به همین دلیل است که مانند مثال بالا، جستجوی «کیک کوچک» نتیجۀ چندین صفحه در مورد «کیک» است و نه کوکی. سایر موارد مهمی که موتور جستجو برای رتبه‌بندی وبسایت از آنها استفاده می‌کند، شامل عناوین و پیوندهایی است که محتوای صفحات یک وبسایت را تشکیل می‌دهند. موتورهای جستجو همچنین از فهرست‌بندی موتور جستجو برای یافتن، هضم و ذخیرۀ محتوای یک وبسایت استفاده می‌کنند. «فهرست موتور جستجو» به مجموعۀ داده‌هایی گفته می‌شود که برای پایه‌گذاری نتیجۀ جستجوی نهایی استفاده می‌شود.

اهمیت تحقیق در مورد کلمات کلیدی

بخش دیگر مهم SEO، درک اهمیت کلمات کلیدی است. در بالا توضیح دادیم که کلمات کلیدی، کلمات خاص یا مجموعه‌ای از کلمات هستند که موضوع یا مفهوم کلی یک ایده، وبسایت، کسب‌وکار یا محصول را به بهترین شکل توصیف می‌کنند. کلمات کلیدی، کلماتی هستند که افراد هنگام جستجو از آنها استفاده می‌کنند و باید کلماتی باشند که در محتوای صفحۀ وب شما وجود دارند. انتخاب کلمات کلیدی مناسب می‌تواند به افزایش بازدید سایت شما کمک کند، مشتریان بالقوه را به خود جذب کند و رتبۀ سئوی شما را تا حد زیادی بهبود بخشد.

عوامل مهم دیگر

کلمات کلیدی، تنها بخش یک کمپین موفق SEO نیستند؛ اما مطمئناً مهم‌اند. از دیگر مواردی که در هنگام تدوین استراتژی SEO باید در نظر گرفت، پیوندها، توضیحات متا، عنوان اصلی، عنوان‌های فرعی، اصالت محتوا، تصاویر و فیلم‌ها و مخاطبان شما هستند. مهمترین چیزی که در مورد SEO باید به خاطر بسپارید، این است که یک عامل به تنهایی موفقیت سئو را تعیین نمی کند؛ بلکه موفقیت در سئو به کلیت محتوای شما بستگی دارد.

SEO بخش مهمی از بازاریابی در دنیای آنلاین است و عوامل زیادی در موفقیت این زمینه، مؤثر هستند. به منظور بهبود سئوی وبسایت خود، به ایجاد محتوای عالی، استفاده از کلمات کلیدی مرتبط و نوشتن محتوایی خلاقانه و تازه تمرکز کنید. علاوه بر این، به یاد داشته باشید که SEO فرایندی است که در طول زمان انجام می‌شود و به محض بارگذاری محتوا در وبسایت به پایان نمی‌رسد. مرتبط و به‌روز نگهداشتن محتوای وبسایت با ارسال مطالب جدید و با کیفیت بالا، به همان اندازه مهم است.

پست های مرتبط