E-Commerce SEO
بهینه‌سازی موتورهای جستجو(SEO)

چرا برای فروشگاه آنلاین به سئو (SEO) نیاز داریم؟

1399/11/12

خلاصه

هنگامی که در حال راه‌اندازی کسب‌و‌کار آنلاین خود هستید، حتماً به این فکر کرده‌اید که بهترین راه برای جذب مشتریان جدید به وبسایتتان چیست. آیا تبلیغات کلیکی انجام می‌دهید؟ آیا برای بیشتر دیده‌شدن، هزینه می‌کنید؟ یا از سئو(بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو) در کمپین تبلیغاتیتان استفاده می‌کنید؟ درحالی که هرکدام از این روش‌ها نکات مثبت و منفی خاص خود را دارند، یکی از مؤثرترین راه‌ها، بهینه‌سازی وبسایتتان برای دیده‌شدن در نتایج موتورهای جستجو(سئو) می‌باشد. در مطالعه‌ای که توسط «New Media Campaigns» انجام شده است، نتایج جستجوی ارگانیک (که برای آن‌ها هزینه‌ای پرداخت نشده است) نسبت به نتایج جستجوی تبلیغاتی (Google Ads)، 8.5 برابر، شانس کلیک‌شدن بیشتری دارند. این، یکی از دلایل متعددی است که نشان می‌دهد چرا فروشگاه اینترنتی، در کنار تبلیغات هزینه‌بر، به سئو هم نیاز دارد. اگر می‌خواهید دربارۀ مزایای سئو برای یک فروشگاه آنلاین بدانید، با ما همراه باشید.

بینندگان، نتایج تبلیغاتی غیرارگانیک را نادیده می‌گیرند.

متأسفانه این مورد از لحاظ علمی، اثبات‌شده است. تبلیغات موتور جستجوی گران‌قیمتی که با هدف دیده‌شدن در رتبه‌های بالای نتایج جستجو خریداری شده‌اند، اغلب توسط کاربران نادیده گرفته می‌شوند. دانشمندان با بررسی حرکت چشم‌های مخاطبان بر روی صفحۀ نمایش، دریافته‌اند که چشم‌ها به ندرت بر روی قسمتی که محوای تبلیغاتی (Google Ads) دارند، متمرکز می‌شوند. دلیل این رفتار بینندگان چیست؟ معمولاً کاربران اینترنت برای نتایج جستجوی ارگانیک، نسبت به نتایجی که برای رتبۀ آن‌ها هزینه پرداخت شده است، احترام بیشتری قائلند. بهره‌گرفتن از سئو برای کسب‌و‌کارهای اینترنتی، استفاده از همین راهکار ارگانیک است. کاربران اگر سؤال یا نیازی داشته باشند، ترجیح می‌دهند بر روی لینکی کلیک کنند که به‌صورت واضح، قصد فروش چیزی را به آن‌ها نداشته باشد.

سئو برای کسب‌و‌کارهای اینترنتی مزایای بلند مدت دارد.

تبلیغات کلیکی در ابتدای مسیر کسب‌و‌کارتان که قصد دارید شناخته شوید مناسب‌اند، اما در بلندمدت، هزینه‌های قابل توجهی دارند و در عین حال، عملکرد خارق‌العاده‌ای ارائه نمی‌دهند (1.5برابر نتایج موتورهای جستجو). به‌جای اختصاص تمام بودجۀ بازاریابی خود جهت تبلیغات کوتاه‌مدت، شما باید بخشی را در ایجاد محتوای پویا که دوباره و چندباره مشاهده خواهد شد، سرمایه‌گذاری کنید. در حالی که محصولات مختلف در یک فروشگاه اینترنتی ممکن است در هر لحظۀ دیگر موجود نباشند، محصولات پرفروش و دسته‌های مهم باید برای سئو بهینه‌سازی شوند. در این صورت، به‌تدریج محصولاتتان رتبۀ ارگانیک بهتری کسب خواهند کرد. این فرآیند باعث برند‌سازی و افزایش اعتماد مشتریان می‌شود.

می‌توانید هوشمندانه‌تر از رقبا عمل کنید.

مطالعۀ انجام‌شده توسط «New Media Campaign» که در بالا به آن اشاره کردیم، نشان می‌دهد که فقط 11 درصد از بودجۀ اختصاص‌داده‌شده به موتورهای جستجو برای سئو هزینه می‌شود. در حالی که 87 درصد به تبلیغات کلیکی اختصاص دارد. این بدین معناست که رقبا بیش‌تر بودجۀ تبلیغاتی خود را بر روی تبلیغات اسپانسری مانند «Google ads» متمرکز می‌کنند که ثابت شده نسبت به کلیک‌های ارگانیک، عملکرد ضعیف‌تری دارند. یکی از راه‌های آشکار برای پیشی‌گرفتن از رقبا، تمرکز بر روی مواری است که دیگران از آن‌ها غفلت می‌کنند. سئو و تولید محتوای پویا، از این مواردند. اگر شما نمی‌توانید در یک شب به رتبۀ اول برسید، با صبر و اختصاص منابع مناسب می‌توانید به رتبه‌های بالا دست یابید. هنگامی که به رتبه‌های بالا دست پیدا کردید، قدرت قابل‌توجهی برای حفظ رتبه‌تان خواهید داشت و رقبا فقط در صورت پرداخت هزینه‌های گزاف توانایی رقابت با شما را خواهند داشت.

حالا می‌دانید که چرا برای فروشگاه اینترنتیتان به سئو نیاز دارید!

با بهینه‌سازی کامل وب‌سایتتان برای سئو، شما فرصت ارتقاء رتبه‌بندی ارگانیک و افزایش ترافیک را خواهید داشت. همچنین، بهینه‌سازی موتورهای جستجو(سئو)، فروش و درآمد فروشگاه آنلاین شما را افزایش خواهد داد. خبر خوب این است که سرمایه‌گذاری شما در سئو در زمان بسیار کوتاهی هزینه خود را پرداخت خواهد کرد، در حالی که اثرات آن برای سال‌ها قابل مشاهده خواهد بود. قبل از اینکه شروع کنید، به این نکته توجه داشته که سئو یک فرآیند «یک‌دفعه‌ای» نیست؛ گوگل و دیگر موتورهای جستجو، به‌طور مداوم الگوریتم‌های مورد استفاده را تغییر می‌دهند تا همواره بهترین نتایج را به کاربران ارائه دهند. به همین خاطر، شما باید همگام با این بروز‌رسانی‌ها، استراتژی‌های خود را سازماندهی کنید.

پست های مرتبط